Monday, February 28, 2005

CITAAT


ERIK VAN RUYSBEEK

"... En toen kreeg ik een prospectus van de Lumen/Numen-expositie te Antwerpen. Ik kende d'Arschot toen nog niet lang maar al genoeg om zijn waarde in te zien, doch nadat ik zijn inleiding had gelezen... kon er voor mij geen twijfel bestaan: ik moest naar Antwerpen.
Moest zoiets als de Blauwe Bloem, of hoe het ook zou heten, kunnen verwezenlijkt worden, in de geest die ik uit Lumen/Numen al ken, dan zou mij dat enorm veel plezier doen. Want zoiets ontbreekt in Vlaanderen. Of het leefbaar is weet ik niet, doch het is de moeite waard het te riskeren. Neen, ik ben ervan overtuigd dat het eens moet geriskeerd worden... Het Licht moet in de Vlaamse duisternis eens schijnen, eens geschenen hebben."
(Erik Van Ruysbeek aan K.Bert, brief 7/5/1968)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home